top of page
Sök

Alternativ till Google för Företagare

  • prizmaredovisning
  • 19 feb.
  • 1 min läsning

Google dominerar sökmarknaden, men det finns flera andra plattformar som kan hjälpa företag att nå nya målgrupper och öka sin synlighet.


I Visionspodden avsnitt 57 berättar jag mer om tio alternativ:





1. Bing

Microsofts sökmotor erbjuder kostnadseffektiva annonser och når en bred publik, särskilt i USA. Integrationen med LinkedIn gör det till ett bra val för B2B-marknadsföring.


2. DuckDuckGo

Den integritetsfokuserade sökmotorn som lockar användare som värdesätter sekretess. Annonsering sker via Microsoft Advertising.


3. Yahoo Search

Drivs av Bing men har en egen lojal användarbas, särskilt i Japan och USA.


4. Ecosia

Den miljövänliga sökmotorn som använder sina vinster till att plantera träd. Ett bra val för hållbarhetsinriktade företag.


5. Yandex


Den dominerande sökmotorn i Ryssland och Östeuropa, perfekt för företag som vill nå dessa marknader.


6. Baidu

Kinas största sökmotor och ett måste för företag som vill nå kinesiska kunder.


7. LinkedIn

Ingen traditionell sökmotor, men en kraftfull B2B-marknadsföringsplattform med avancerad målgruppsinriktning.


8. Pinterest

En visuell sökmotor idealisk för företag inom design, mode, mat och livsstil.


9. Amazon

Den största sökmotorn för produkter – perfekt för e-handlare som vill nå kunder nära köpögonblicket.


10. Brave Search

En ny och integritetsfokuserad sökmotor som attraherar teknikintresserade användare.


Sammanfattning

Att diversifiera sin digitala strategi kan ge företag en konkurrensfördel. Genom att använda olika sök- och annonsplattformar kan du nå fler kunder och skapa bättre affärsmöjligheter.


Vilken plattform passar ditt företag bäst?

Comments


Commenting on this post isn't available anymore. Contact the site owner for more info.
bottom of page